8 Kasım 2009 Pazar

Yaratıcı Fikirleriyle Ekonominin Yeni Düşünürleri

 


Internet kullanıcıları, uzmanlar, akademisyenler ve işadamlarının katılımıyla hazırlanan, yaratıcı fikirleriyle iş dünyasında çığır açan 50 düşünür listesinin zirvesine bu yıl Michigan Üniversitesi öğretim üyesi C. Krishnarao Prahalad oturdu

Yaratıcı fikirleriyle iş dünyasında çığır açan 50 düşünür belli oldu. İnternet kullanıcıları, uzmanlar, akademisyenler ve işadamlarının katılımıyla hazırlanan http:// www. thinkers 50. com/ home listesinin zirvesine bu yıl Michigan Üniversitesi İşletme Fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yapan Coimbatore Krishnarao Prahalad oturdu. Hindistan doğumlu, 67 yaşındaki öğretim üyesi birçok kişi tarafından kült eser olarak kabul edilen "Rekabetin Geleceği" ve "Piramitin Altındaki Hazine: Yoksulluğu Refaha Dönüştürmek" isimli kitaplarıyla dikkatleri çekmişti. Listenin ikinci sırasında ise bir gazeteci olan Malcolm Gladwell yer alıyor. Malcolm Gladwell; "Outliers", "Blink" ve "The Tipping Point" adlı kitaplarıyla en çok okunan yazarlar arasına girdi. Son kitabı Outliers'da başarının sadece kişisel özellikler, kararlılık ve yetenekle ilgili olmadığı konusuna değinen Gladwell, tüm dünyada takip edilen yazıları ve etkili konuşmalarıyla karmaşık akademik açıklamaları, anlaşılır hale getirerek iş dünyasına değer katması ile tanınıyor.

KRUGMAN ÜÇÜNCÜ SIRADA
Listenin üçüncü sırasında ise ünlü iktisatçı Paul Krugman yer alıyor. New York Times'ta köşe yazarı olarak görev yapan Krugman, uluslararası iktisat, ticaret teorisi, ekonomik coğrafya ve uluslararası finans alanındaki akademik bilgisi ile tanınıyor. Bilişim dünyasının ' dahi çocuğu' olarak tanımlanan Apple şirketinin kurucusu Steve Jobs, bilgisayar ile estetiği aynı ortamda birleştirerek yenilikçi ürünlere imza attı. Beşinci sıradaki W. Chan Kim & Renée Mauborgne ise "Mavi Okyanus Stratejisi" adı verilen yeni bir rekabet stratejisi ile zirveye yerleşti. Şirketleri mevcut pazardan pay almak yerine, kendileri için "rekabet edilemez" bir pazar alanı yaratmaya zorlayan bu stratejide bir marka değil, bir pazar yaratmak gerekiyor.

Hiç yorum yok:
Write yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.