6 Eylül 2012 Perşembe

Türkiye'nin En Değerli 100 Markası

 

Brand Finance’in marka Türkiye marka araştırmasına göre, ilk 100 Türk markasının toplam değeri, 5 yıllık ortalamada 28 milyar dolar oldu. Geçen yıl 1 milyar dolar sınırının üzerinde 12 marka yer alırken, 2012’de 10’a geriledi.
MARKALARA yönelik değerlendirme çalışmaları yapan Brand Finance, Türkiye’nin en değerli 100 markasını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre, son 5 yılda ilk 100 Türk markasının ‘toplam değeri’ 5 yıllık ortalamada 28 milyar dolara çıktı. Geçen yıl 100 Türk markasının toplam değeri 33 milyar dolarken, bu yıl kur farkı nedeniyle bu rakam 27 milyar dolara indi. Değeri 1 milyar doların üzerinde olan marka sayısı geçen yıl 12 iken bu yıl sayı 10’a geriledi. Araştırmaya göre bu yıl, Türkiye’nin en değerli markası Türk Telekom oldu. Böylece Türk Telekom, dördüncü kez Türkiye’nin en değerli markası seçildi. İkinci en değerli marka Türk Hava Yolları’yken (THY) onu sırasıyla Akbank, Türkiye İş Bankası, Turkcell, Anadolu Efes, Garanti, Arçelik, Yapı Kredi Bankası ve OMV Petrol Ofisi izledi. 

1 milyar dolar sınırının üstünde 10 şirket var


Hiç yorum yok:
Write yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.