25 Mart 2013 Pazartesi

BDDK Başkanı Mukim ÖZTEKİN Hakkında

 

Mukim ÖZTEKİN

Kişisel Bilgiler
  • Doğum Yeri Pasinler
  • Doğum Tarihi 21.01.1965
  • Mesleği Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı
  • Medeni Hali Evli, 3 çocuklu




İş Deneyimi
Dönem Görev
22.06.2012–. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı
02.02.2010 – 21.06.2012 Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Kurulu Üyesi
02.10.2009 – 08.01.2010 Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu Üyesi
01.11.2006 – 18.09.2009 Ziraat Bank (Moscow) Cjsc Yönetim Kurulu Başkan Vekili
17.05.2004 – 18.09.2009 Ziraat Finansal Kiralama A.Ş. Genel Müdürü
01.05.2004 – 01.05.2006 Pamuk Yatırım Menkul Değerler A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
20.01.2000 – 21.04.2004 Asya Finans Kurumu A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı
15.09.1996 – 19.01.2000 Asya Finans Kurumu A.Ş. Birim Müdürü
15.03.1996 – 14.09.1996 Albaraka Türk Özel Finans Kurumu A.Ş. Şube Müdürü
01.03.1993 – 14.03.1996 Albaraka Türk Özel Finans Kurumu A.Ş. Şube Müdür Yardımcısı
01.02.1988 – 28.02.1993 Albaraka Türk Özel Finans Kurumu A.Ş. – T.Garanti Bankası
A.Ş. Müfettiş-Müfettiş Yardımcısı
 
Eğitim
Lisans
Üniversite Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Bölüm İşletme Görev ve Yetkileri
5411 sayılı Bankacılık Kanunu; Madde 89

Kurumun en üst yöneticisi olan Başkan, Kurumun genel yönetim ve temsilinden
sorumludur.
 
Başkanın görev ve yetkileri şunlardır:
  • a) Kurul toplantılarının gündemini, gün ve saatini belirlemek, toplantıları idare
  • etmek, gündeme alınmayan başvurular hakkında gerekli işlemleri yapmak ve bunlara
  • ilişkin olarak Kurula bilgi vermek.
  • b) Kurul kararlarının yayımlanmasını veya tebliğini sağlamak, bu kararların gereğinin
  • yerine getirilmesini temin etmek ve uygulanmasını izlemek.
  • c) Hizmet birimlerinden gelen önerilere son şeklini vererek Kurula sunmak.
  • d) Kurulun belirlediği stratejilere, amaç ve hedeflere uygun olarak, Kurumun yıllık
  • bütçesi ile malî tablolarını hazırlamak.
  • e) Hizmet birimlerinin, verimli ve uyumlu bir biçimde çalışmasının en üst düzeyde
  • organizasyonu ve koordinasyonunu sağlamak, Kurum hizmet birimleri arasında
  • çıkabilecek görev ve yetki sorunlarını çözmek.
  • f) Yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak, amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine
  • göre faaliyetlerin değerlendirilmesini yaptırmak ve bunları Kurula sunmak.
  • g) Kurumun faaliyet gösterdiği alanda strateji, politikalar ve ilgili mevzuat ile
  • Başkanlığın ve çalışanların performans ölçütleri hakkında değerlendirme yapmak.
  • h) Kurumun diğer kuruluşlarla ilişkilerini yürütmek ve Kurumu temsil etmek.
  • i) Kurul tarafından atanması öngörülenler dışındaki Kurum personelini atamak.
  • j) Kurum başkanı adına imzaya yetkili personelin görev ve yetki alanını belirlemek.
  • k) Kurumun yönetim ve işleyişine ilişkin diğer görevleri yerine getirmek.

Hiç yorum yok:
Write yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.